söndag 1 november 2009

Sockor - Tahdaa!


Nästa grej jag stickade i veckan alltså: Sockor! Jag har aldrig stickat sockor förut så för en gångs skull följde jag mönstret till punkt och pricka. Jag tänkte att jag skulle lära mig hur man stickar sockor och sedan kunnna leka med roliga mönster och sådant själv. men när jag läste igenom mönstret visade det sig att det var ett väldigt okonventionellt mönster där man stickar från ena sidan rakt över foten och syr ihop i bak/under foten. Inte som jag tänkt mig men eftersom jag hade det mönstret printat och inte ville sitta framför datorn hela tiden så fick det bli det mönstret. Och jag måste säga att passformen är fantastisk!

Att fota dem var inte det lättaste, som ni ser. Att fota sina egna fötter i allmänhet är inte helt lätt. Men jag hade ganska roligt där jag stod och balanserade på en stol med kameran på stativ framför. För att få ljuset så var jag tvungen att stå precis framför fönstret också tur att man bor på landet och inte har några grannar. Visst är det en fin stol föresten? Jag gillar den skarpt en av favoriterna här i stugorna.

Okej, så till teknikaliteterna: Garnet är Raggi från Järbo. Jag minns faktiskt inte exakt vad färgen heter, Orange ombré kanske? Det gick inte ens åt ett helt nystan till båda sockorna! En glad överaskning för någon som alltid har lite för lite garn. Mönstret är från Garnstudio. De har massor med roliga strumpor och sockor på sidan. Jag ska prova några snart tror jag. Vore kul att ha ett par riktigt höga snygga knästrumpor med norska mönster på men i otraditionella färger.

Det var allt nu men jag tror jag återkommer under dan med ett mini tahdaa.

1 kommentar:

Kim sa...

Åh, vilka fina sockor! :D Vad du är duktig <3