söndag 1 november 2009

Örnarna!



Jag glömde ju helt bort att visa det helt överlägset häftigaste från den här helgen, Örnarna! Två jätteörnar flög över vattnet igår när jag tittade ut över vattnet och jagade fiskmåsar eller vad det var för något, jag vet alldeles för lite om fåglar för att bo här egentligen. efter en liten stunds flyg uppvisning så satte de sig i ett träd och satt där riktigt länge. Vi hämtade kikaren och tittade länge och noga och jag lyckades fota genom kikaren så att ni får se dem även om det inte är så bra som det varit om jag haft ett objektiv direkt på kameran såklart.

Men visst ser ni att det är örnar? Den ena mycket större än den andra och sittandes tillsammans. De såg riktigt trivsamma ut där de satt och tittade på varandra och på oss. Lite spanade de efter fåglar de kunde ta, tror jag, vi har sett dem äta mycket fågel. Eller ja, två åtminståne. Väldigt vackra fåglar i alla fall. Jag önskar att jag hade en riktigt bra kamera när man får se sånt här.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jäklar! De var ju jättehäftiga! De måste haft vingbredd på minst 2 m :D. Blev Faray rädd?

//Anna