fredag 6 november 2009

Catching up.

Ok, det här blir ett ganska långt och väldigt rörigt inlägg eftersom jag blev helt chockad över hur fort tiden gått nu på sista tiden. det är sex dagar sedan jag skrev något här! det känns inte så kan jag säga. Ibland går tiden verkligen hur fort som helst. Jag tänkte alltså skriva ikapp lite om man kan säga så. Vi börjar med det där mini tahdaa't jag pratade om. Det är framsidan av en kudde.


När mamma var här så sa hon att när hon var liten här uppe i Norrland så gjorde "tanterna" virkade filtar och lapptäcken med massor av svart i, särskilt i kanterna. Så jag gjorde en Norrlänsk kudde av resterna av sarek garnet och en massa svart garn jag har över från en jättetröja jag repat upp. Nu ska jag bara hitta något att göra baksida av.



Jag fotade den samma dag som jag fotade ekollonet och det är nog en av mina bästa fotodagar här ute. Så ni får en massa bilder från den dagen. Jag orkar inte riktigt skriva så mycket om det ni får hålla till godo med bilderna.




Sen till nästa avsnitt i den här sammanfattningen av slutet på förra månaden. Det var marknad!

Jag fick med mig en motsträvig Z till marknaden trots att hans släktingar hade sagt att han skulle vägra för att det var ett öde värre än döden. men oj, så fel de hade det var Z som handlade mest, och Z som efter en snabb vända på marknaden konstaterade att vi behövde åka och hämta ut mera pengar.

Vädret var fruktansvärt för en sådan här utomhusgrej men det stoppade inte oss eller alla de som sålde saker på marknaden. Det var inte jättestort men så väldigt trevligt och ni kan ju gissa vilka stånd som jag fastnade vid just det: garnstånden. Jag köpte ganska mycket garn billiga enfärgade från ett stånd och ett glittrigt randigt från det nedan.

I tredje lådan nedifrån på bilden (förstår ni hur jag menar?) ligger de garn som jag köppte ett nystan av. det blir nästa inlägg för jag har faktiskt redan stickat något färdigt av det nystanet och börjat på en grej med de andra.
Och sedan det jag ångrar att jag inte köpte. Konstigt att jag verkade veta det redan då eftersom det var de enda garn jag tog en närbild av. Ser ni hur härligt det är! Färgerna är precis sådana som jag smälter för. Jag ska fasiken färga egna garn inom snar framtid! Och då ska de se ut så här! Ta mig tusiken! hihi löjligt ord... tusiken... nä mer kaffe alltså och sedan ska jag göra tryfflar, vet inte riktigt vilken smak... det får framtiden avgöra.

Inga kommentarer: