fredag 29 februari 2008

Matiga muffins!

Kom på att det jag skulle skriva om igår när jag gick upp på nätet var vad jag gjorde till middag i förrgår.

Jag vart jättesugen på "Matiga muffins" ett recept jag var säker på att jag hade läst massor med gånger och därför var jag övertygad om att det skulle finnas i någon av alla mina vackra kokböcker jag aldrig använder. Men ICKE, efter att ha letat igenom alla böckerna i ca. två timmar så bestämde jag mig för att hitta på själv, som så ofta.

Det blev vanliga muffinsreceptet (för stora muffins) med följande förändringar:

Hälften av vetemjölet byttes mot rågsikt, sockret togs bort, fyllningen ändrades från bär till 1/2dl. hackad salami, 1/2dl. riven parmesan, och 1/2dl. majs.

Sen bakades de i de fantastiskt vackra muffinsformarna jag fick av min mamma sist hon var i stan. De var fantastiska! Inte bara formarna utan muffinsen vart bra de med. Z kallade det rent av för succé!

Jag fick bullformar av mamma också och bakade faktiskt bullar. Men jag tog inga bilder på dem för jag glömde ungnen på snabb och då är ju grillen på så de var en liten smula mörka (grov underdrift) Men förvånansvärt goda ändå, vilket var väldigt skönt för jag hade aldrig gjort bullar förut och det gick ändå helt ok.

Made a recipie for foodmuffins since I could not find one. Just switch the filling to half a deciliter each of grinded parmegan, chopped up salami and corn. I liked it a lot, and so did Z.

Inga kommentarer: