måndag 3 mars 2008

Nytt projekt på gång!

Lägger ut dagens projekt mest för att sätta press på mig själv att få det gjort.
Det är hundens säng som behöver en make over trots att den bara är några veckor gammal.
Detta beror på att vi köpte den billigaste sängen som hade kanter. Och som alla vet är det dyrare med tyg i fina färger än tyg i kakigrått? Insidan är visserligen i nått mysigt fleece med tassar på så det passar hunden, men björnhuvudena vet jag inte riktigt...

Dessutom kissade hunden naturligtvis in den nya sängen första veckan som den var här hemma och trots att jag skrubbat den så att all lukt försvunnit sitter fläcken som berget. Också ett väldigt positivt drag på just hundsängstyg. Men framför allt är det för att botten går sönder när hunden gräver i den och med hälften grythundsblod i venerna är det bland det bästa han vet.

Men nog gnällt om hur dålig orginaltyget är. Jag tänker byta utsidan helt och botten naturligtvis. Sen ska jag lägga in skummplastkulor i dynan så den blir mysigare och kanske byta det fula fleecet men det beror på vad jag har för tyg över. Vi får se.
Den dumma hunden har självklart somnat i sängen nu medans jag skrev det här.

Inga kommentarer: