onsdag 7 oktober 2009

Vattenkaos!


Jag hade tänkt skriva ett inlägg om den vackra frosten jag fotade igår. Men idag var det ett sånt fullständigt kaos nere vid bryggan. Vattnet gick helt över bryggan!

Och enda upp till rälsen vi drar upp båten på.

Det slår jättevågor ute vid udden och har fortsatt så hela dan!
Här är båten där Z lämnade den när han åkte till skolan imorse. Jag fick dra upp den resten själv. Det var inte kul att bo på landet då kan jag säga, vågorna runt båten gick upp till knäna på mig!
Jag försökte fota de jättestora vågorna ute på två-och-en-halv-meters grundet men det vart så där lyckat. Himmlen på den här bilden däremot ser ju helt diabolisk ut.
Mer häftig himmel.
Här är faktiskt bara för jämförelse. den fina bilden nedanför där ni ser mitt garn med en räls i bakgrunden det är den här relsen på det här stället! Jag kunde tyvärr inte fota från samma plats efter som då hade jag vart under vattnet!

Det här är alltså vår brygga som Z hittade den i morse. En dunk hade spolats ur och låg och guppade brevid båten och ett av bilbatterierna, som han lyft ur så de inte skulle dränkas i båten om det rengnade, hade spolats bort! Ett bilbatteri, inte trillat i sjön utan spolats bort inte ett spår av det! Helt chockartat uppvaknande.

1 kommentar:

Kim sa...

Vackra moder natur kan ta i med hårdhandskarna om hon vill. Ni kanske får lov att offra något så hon lugnar sig?