söndag 27 september 2009

Ny mössa till hösten.

Jag köpte ett garn från Olofsfors bruk det ligger en liten garn- och tyg-butik där som är jättecharmig. Garnet hette Sarek och kom från Marks & Kattens. Det är 100% ull och jag köpte färgen 2021. Av någon anledning köpte jag ett mönster till garnet på en basker och benvärmare och lite sånt. Mönstret på baskern var bra och väldigt enkelt att sticka och de övriga mönstrena var simpla på gränsen till löjliga. De är nog väldigt bra om man inte stickat mycket förut alls men jag tyckte att det kändes lite väl enkelt. Jag borde inte köpt mönstret alls eftersom jag aldrig följer dem ändå.
Men garnet var fantastisk! Färgerna är jättefina och det är så mjukt och mysigt. Framför allt är det varmt och det var ju det som var poängen. Att jag behövde en ny varm norrlandsmössa till hösten nu.

Jag letade efter ett bra ställe att fota mössan och provade att sätta den på hinken som markerar dagvatten brunnen. Den satt så bra där! Jag har hittat min mössmanekäng den är en så fin hink redan i sig själv och med utsikten bakom plus att det passade så bra att hänga en mössa där.

Mössan är stickad efter "turn a square" från Brooklyntweed. Men jag följde det inte helt heller .


Det är ju roligt att den verkligen blir en fyrkant. Jag stickade en till min lillebror också och skickade på posten. En grön och svart randig som jag vart jätte nöjd med. Nu måste Z använda datorn så ni får bilderna på det nya estniska garnet senare idag!

Inga kommentarer: