torsdag 31 januari 2008

Syr,syr,syr.

Jag har virkat en docka som jag hittade hos garnstudio. Mönstret var helt ok men jag virkar tydligen lite för hårt eller så har jag för smalt garn för den har dragit sig lite runt åt höger. Men jag tycker inte att det gör något. Den får en ganska charmig hållning nu.

Jag håller på och syr en fantastisk klänning till den så ni får hålla er lite innan ni får se den. Jag syr klänningen av en gammal negligé (eller hur det nu stavas) och den blir galet söt! Jag måste ju bara tipsa om att sy dockkläder av gamla bh:ar och liknande. Det är säkert en hel del som kommit på det innan mig men jag är helt frälst. Små spetskanter och band som man knappt sett blir till jättemaffiga detaljer. Jag måste lära mig göra bättre dockor eller skaffa en barbie eller nått, jag har fått tusen ideér.

Jag sökte, för övrigt, ett jobb jag verkligen vill ha i dag, hoppas jag får gå på intervju åtminståne!
Jag har gjort massor med ägg också innan jag fastnade på det här dockprojektet ska kolla om nån kanske vill sälja dem, kanske den lilla presentaffären nere vid centrum? Vore ju grymt om jag kunde känna att jag gjorde något vettigt när jag satt och pysslade.

nej sen var det nog inget mer, hej.

Inga kommentarer: