söndag 27 januari 2008

Soliga bilder.

I dag sken solen in genom mina fönster för första gången på länge.
Så jag passade på att ta en massa foton på saker jag gjort.
Först det projektet jag sysslar med just nu, garnägg.
Jag hittade jättesöta stickade påskägg på Little cotton rabbits och var tvungen att prova dem. Jag stickade dem i ett garn som min mamma köpt i estland när vi var där på hantverksmässa. Det är handfärgat och skiftar färg på de mest fantastiska sätt, än så länge så är äggen lila och blå men snart skiftar färgerna.Jag stoppar äggen med toapapper för jag hade inget vadd.








Men jag kunde inte hålla mig och har börjat virka små ägg som jag hittat på själv. Jag ska försöka göra några lite större också. På andra bilden här ser ni garnet, visst är färgerna härliga!
Det kommer fler bilder från idag om en liten stund... nu måste jag städa lite till innan Z kommer hem, han tog med hunden till jobbet idag för att jag skulle få slippa honom en liten stund. Han och jag hänger ju här hemma hela dagarna och tär på varann annars så då lovade jag att städa... oj såg just att han kommer om tio minuter drygt, bråttom bråttom.

1 kommentar:

mammamia sa...

Åh vad fina ägg. Jag gillar ju ägg. Och jag gillar det fina garnet.