tisdag 1 december 2009

Garnet från Olofsfors.

Det har varit en underbar förmiddag här med lågt gult ljus som sveper in allt i ett varmt skimmer, det är det här som gör att man överlever de mörka eftermiddagarna. Men det är inte det vi ska prata om i det här inlägget, utan om garn. Så vad köpte jag hos Olofsfors garn och tyg?

Jo, Julklappsgarn! Allt jag köppte ska bli julklappar. Och vi börjar med Kitten mohair! Det ska bli supersöta halsdukar ifrån boken "Klassisk stickning" till två små tjejer jag är släkt med.

Sedan köpte jag eco babyull från marks och katten. Det ska bli vantar eller handledsvärmare till mostrar.


Det är så härliga färger på det! Det ska bli superkul att se det stickas jag tror att det ska bli randigt. Jag köpte även ett sockgarn som var randigt det är jätte fint och jag har redan stickat en och en halv handledsvärmare av det men jag glömde ta med det ut och även om jag försökte fota det här inne så blev det så konstiga färger på de bilderna att det är bättre utan. Ni får tro mig på mitt ord att det är ett jättehärligt garn.

Vad mer? Jo, jag upptäckte idag att Olofsfors garn och tyg har en blogg. Väldigt trevligt och gör mig lite lessen att jag inte kommit iväg på något av stickkafeérna under hösten.

Och jag måste även säga att sköldpaddan blev räddad igår när det tinade och tur var det för idag var det fruset igen.

Inga kommentarer: