onsdag 23 april 2008

Decopagé

Jag hoppas att jag stavade det rätt, franska stavningar är inte min starka sida. Men jag har länge dekorerat gamla askar och burkar på det här sättet. Jag brukar växla mellan att klippa ut riktigt fina bilder från dyra tidningar till att bara riva småbitar i rätt färgskala ur kataloger som jag får hemskickade till mig så kommer de till användning oxå. Jag kunde inte bestämma mig för vilka bilder som blev bäst så ni får en hel kavalkad här. Med de av mina burkar och askar som jag gillar bäst. Den sista gröna är en som jag gjorde klart idag.



Kom just på att jag kan göra en sån ask till Yvonne i hennes Sverigepaket. Ska genast börja leta bra tidningsbitar! Kanske inte blir så svensk men jag tror hon kommer gilla den! Jag har börjat inse att jag inte är rätt person att göra ett sverigepaket jag kommer knappt på något typiskt svenskt att stoppa i det men det får gå ändå. Det blir ju aldrig klart om jag inte gör det.

Inga kommentarer: